Kakaolu Islak Vegan Kek

Bu kekin içinde ne yumurta var ne de süt! Çünkü vegan keki🙂. Veganlar hayvandan elde edilen hiçbir gıdayı yemiyorlar.
Gerçi ben evde yumurta ve süt olmadığı zaman da kek yapabilmek için denemiştim bu tarifi ve açıkcası bu kadar iyi bir sonuç alacağımı da beklemiyordum. Yaptığım ilk günden beri favori kakaolu kek tarifim oldu. Denemenizi tavsiye ederim.

3 bardak un
2 çay kaşığı karbonat
1/4 çay kaşığı tuz
6 yemek kaşığı kakao
2 bardak şeker
2 bardak su
1 paket vanilya
2 yemek kaşığı elma sirkesi
1/2 bardak sıvıyağ

Kuru malzemeleri derin bir kaseye eleyin. Başka bir kasede şekeri, suyu, sirkeyi, vanilyayı ve yağı, şeker eriyene kadar karıştırın. Sonra kuru malzemeleri şekerli suyun içine ilave edin ve güzelce karıştırın. Kekin yapışmaması için kare bir borcama pişirme kağıdı serin ve hazırladığınız kek hamurunu dökün. 180C derecede 40 dakika kadar pişirin. (Kekin pişip pişmediğini anlamak için bir kürdanı keke batırın eğer temiz çıkıyorsa kekiniz pişmiş demektir.)

10 Responses to “Kakaolu Islak Vegan Kek”


  1. 1 dneclan 12 Ocak 2011, 1:13 pm

    Çok güzel görünüyor,tadı da nefistir mutlaka, yumurtasız kekin bu kadar kabaracağına inanamadım.Ellerine sağlık.

  2. 2 petek 18 Ocak 2011, 9:52 am

    ben de yamıştım bu kekten. ama diğeri kadar lezzetli bulmadım🙂

  3. 3 merve 27 Ocak 2011, 10:21 am

    elma sirkesini ne ara ekliycez?:)

  4. 5 merve 27 Ocak 2011, 12:24 pm

    teşkkürler çooook güzel oldu<3

  5. 7 pasasofram (Zeynep) 18 Ocak 2013, 7:16 pm

    Merhaba sayfamda Baslattigim cocuklar icin yumurtasiz ve sütsüz etkinligine sizide davet ediyorum bizimle en az bir tarifinizi paylasirsaniz cok sevinirim saygilarimla.

  6. 8 Yeliz Gökçen 23 Şubat 2013, 5:13 pm

    Tarifinizi denedim… Muthis lezzetli, mis kokulu, cok pratik ve ekonomik🙂 Tesekkurler..

  7. 10 gokceacar 27 Şubat 2013, 12:14 pm

    Reblogged this on Gökçe Göklerden Bildiriyor… and commented:
    Yumurtasiz sutsuz kek olur mu diyenlere!


Bir Cevap Yazın

